islam

sellam allejkum braco i sestre .dobro dosli na blog o islamu

18.07.2006.

teoba (pokajanje)

Rijec teoba je velika rijec i ima duboko znacenje i smisao. To nije kao sto neki misle “izrazi jezikom, a potom nastavi u grijesenju”.

“Sta vam je, zasto tako malo drzite do Allaha, a On vas stvara u fazama”?! (Nuh, 13 i 14.ajet). Zato je Rabia el-Adevija govorila “kako za nas istigfar moramo ciniti istigfar”! Dakle, moramo traziti oprost zato sto trazimo oprost,a nastavljamo sa grijesenjem.

Na osnovu ajeta i hadisa ulema je postavila odredjene uvjete za teobu, od kojih spominjemo neke:

1. Odmah prestati sa cinjenjem grijeha.

2. Pokajati se za dotad ucinjene grijehe.

3. Odlucno se cuvati cinjenja grijeha u buducnosti.

4. Vratiti svakome oduzeto ili ugrozeno pravo i zatraziti halala.

Ovo su cetiri osnovna uvjeta za teobu, a ulema spominje i druge detalje i uvjete, od koji cemo neke ovdje spomenuti uz odgovarajuce primjere.

1. Da prestanak cinjenja grijeha bude iskljucivo radi Allaha, a ne radi necega drugog. Ako covjek prestane ciniti grijeh zato sto ga vise nije u stanju ciniti, onda to nema veze sa teobom. Ako neko prestane ciniti zinaluk zato sto ga vise nije u stanju ciniti, ako neko prestane konzumirati alkohol zato sto mu ga ljekar zabrani, onda taj prestanak cinjenja grijeha nema nista zajednicko sa iskrenom teobom. Iskrena teoba nastaje onda kad covjek osjeti griznju savjesti pa ispuni prethodna cetiri uvjeta. Zato je Poslanik, s.a.v.s, rekao:”En-Nedemu teubetun”! (Kajanje za ucinjeni grijeh je vec teoba). (Ahmed i Ibnu Madzdze, Sahihul dzami’, 6802.) Allah je onoga koji bi zelio uciniti grijeh, a nije ga u stanju uciniti, spustio na nivo samog pocinioca grijeha.

Poslanik, s.a.v.s, kaze:“Kad je dunjaluk u pitanju onda postoje cetiri osobe:

- Covjek kome Allah dadne imetak i znanje pa to koristi u pokornosti prema Allahu, cuva rodbinske veze i strogo vodi racuna o Allahovim hakkovima. To je najvrijedniji stapen.

- Zatim covjek kome Allah dadne znanje, a ne dadne mu imetak, pa on kaze:”Da me je Allah opskrbio imetkom ja bih postupao isto kao taj i taj”. Poslanik rece:”Ova dvojica imaju istu nagradu”!

- Zatim covjek kome Allah dadne imetak, ali mu ne dadne znanje, pa on sa imetkom raspolaze bez znanja, nema pokornosti prema Allahu, ne cuva rodbinske veze, niti zna Allahove hakkove u tom imetku. To je – kaze Poslanik, s.a.v.s – najpoganiji steppen“!

- Covjek kome Allah ne dadne ni znanje ni imetak, pa on kaze:”Da ja imam imetak, ja bih radio isto sto taj i taj”. “To je dakle, njegov nijjet, zato ce on i ovaj prethodni snositi isti teret”- rece Poslanik, s.a.v.s. (Biljezi ga Ahmed, Ibnu Madze I et-Tirmizijj, et-Terhibu wet-Tergibu 1/9)

2. Da se osjeti gadost i odvratnost prema ucinjenom grijehu, a to znaci da iskrenu teobu ne moze pratiti osjecaj slasti i uzitka iz prethodno ucinjenog grijeha, niti radost pri sjecanju na taj grijeh, a kamoli zelja za ponovnim cinjenjem grijeha.

3. Da se teoba ucini na vrijeme, jer njeno odgadjanje je samo po sebi grijeh za koji treba posebna teoba.

4. Imati strah za primljenost teobe, jer covjek nikad ne smije biti siguran da je primljena, pogotovu ako nije dovoljno iskrena i ako nisu ispunjeni njeni uvjeti.

5. Naknaditi neispunjene Allahove hakkove ako je to moguce. Napostiti propustene dane posta, izmiriti uskracene obaveze zekata itd.

6. Napustiti mjesto grijesenja, ako ce to mjesto biti uzrok ponavljanja grijeha.

7. Napustiti osobe koje su potsticale na grijeh, jer u grijesniku nema prijatelja. Allah kaze:”Prijtelji ce toga dana biti jedni drugima neprijatelju osim cestitih vjernika”. (Ez-Zkhruf, 67. ajet). Dakle, prekidanje odnosa sa grijesnicima je uvjet izbavljenja iz grijeha i cinjenja iskrene teobe.

8. Unistavanje predmeta, hrane, pica, odjece, kaseta, filmova, kipova i svega sto se koristilo pri grijesenju. Ostavljanje bilo cega od tih predmeta “za uspomenu” jednog ce dana ponovo navesti na grijeh. Ti predmeti se moraju unistiti, prosuti, polomiti ili spaliti. Ne mogu se pokloniti niti prodati ili koristiti u bilo kakve svrhe.

9. Izabrati cestito drustvo koje ce u svakoj prilici podsticati na dobro i korisno. Dobro drustvo se nalazi u halkama znanja, zikra, ucenja Kur’ana, hadisa i drugih vidova islamskog druzenja.

10. Tijelo koje je izgradjeno haramom zamijeniti halalom. To znaci trositi svoju snagu u pokornosti Allahu i hraniti se halalom kako bi se tijelo obnovilo halalom, a oslobodilo od harama.

11. Da teoba uslijedi prije nego “dusa dodje u grlo” i “prije dolaska Sunca sa Zapada”. Poslanik, s.a.v.s, kaze:”Allah prima teobu od roba prije nego li dusa dodje u grlo”! (Ibnu Madzdze, et-Tirmizijj i Ahmed, Sahihul dzami’ 6132). On takodje kaze:”Ko ucini teobu prije nego Sunce dodje sa Zapada, Allah ce mu teobu primiti”! (Muslim i Ahmed).

islam
<< 07/2006 >>
nedponutosricetpetsub
01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031


MOJI LINKOVI

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
62918

Powered by Blogger.ba